APOCALYPTICA – suomių invazija Vilniuje

ĮžangaSkubotas važiavimas iš Kauno į Ledo rūmus Vilniuje – visa šio neįprasto antradienio vakaro įžanga. Iš visur į veiksmo vietą slenkantys žmonės rodė kelią, todėl jau galima buvo spėti, kad kiekybės atžvilgiu neturėtų būti liūdna. O tą vakarą iš tikrųjų nebuvo liūdna…Veiksmas[img|11] Kadangi jau iš anksto žinojome, kad niekas neapšildys žvaigždžių iš Suomijos, vietas arčiau pagrindinio veiksmo taško – scenos – užsiėmėme vos tik patekę į vidų. Tai pasiteisino beveik iškart, nes koncertas prasidėjo fantastišku tikslumu – mano laikrodis, pakilus į sceną 5 vyrukams iš Helsinkio, rodė 13 minučių vėliau nei buvo numatyta renginio pradžia – taigi, nei nekantriausiems teko ilgai laukti, nei vėluojantiems nagus nusigraužti. Dėmesį patraukė vyrukas, kurį atvedė už rankos, o jo violončelę atnešė personalas. Pasirodo, dabartinėje koncertinėje APOCALYPTICA sudėtyje yra aklasis. Beje, vėliau jis pats be jokios pagalbos sugebėjo pasikeisti trūkusią stygą ir gan aktyviai sudalyvauti baigiamajame šou. Taip pat prie grupės prisidėjo būgnininkas Mikko Siren, kurio sugebėjimų ir tinkamumo šioms pareigoms Lietuvos publika dar nebuvo gavusi progos įvertinti. Taigi pilnos Vilniaus Ledo rūmų salės dėmesiui – APOCALYPTICA. Keturiuose sostuose sėdintys profesionalūs violončelininkai programą pradėjo vienu garsiausių jų pačių kūrinių – Path. Mano nuomone, publikai ryškiai trūko bent minimalaus apšildymo, nors sunku būtų ką nors realaus pasiūlyti iš lietuviškosios scenos, kas tiktų apšildyti APOCALYPTICAI (GROL? :)). Toliau apie valandą ir dvidešimt minučių liejosi kūriniai iš įvairiausių APOCALYPTICOS kūrybos/grojimo laikotarpių – Master of Puppets (Plays Metallica by Four Cellos), Nothing Else Matters, Refuse/Resist (Inquisiton Symphony), Path (Cult), Somewhere Around Nothing (Reflections), Bittersweet (Apocalyptica) ir daugelis kitų. Žinoma, svečių balsų iš mylimų The Rasmus ir kitų vaikams ir jaunimui žinomų grupių nebuvo. Publika vis labiau šėlo, teko matyti jau ir patogiose kėdėse įsitaisiusius žmones šokčiojančius nuo savo vietų. Labiausiai viskas užvirė prasidėjus paskutinei APOCALYPTICA pasirodymo daliai, kurio metu nuskambėjo tokie kūriniai kaip Seek And Destroy, Enter Sandman, Creeping Death, o pabaigoje bisui buvo sugrotas GRIEG koveris. Atrodė, ir iki tol šou buvo neprastas, tačiau tada visi nariai pakilo nuo savo išraižytų kaukolėmis sostų ir prasidėjo vaikščiojimai, lakstymai, energingas dialogas su publika, įspūdinga instrumentų „akrobatika“, ko, garantuoju, niekur daugiau nebūtumėt pamatę. Violončelės sukosi, Perttu sugebėjo pakėlęs ją į viršų aukštyn korpusu tuo metu groti, buvo išnaudotos visos pakylos scenoje, būgnininkas taip pat nesėdėjo savo vietoje. Kiekvienas kūrinys buvo sutiktas kurtininančiomis ovacijomis, publika šėlo. Valanda ir keturiasdešimt penkios minutės violončelinio pseudo-metalo, ir Eicco (kairėje) žodžiai: „Do you have a good time? Is it a good time? Yes… it”s a good time to go home!“. Koncertas baigėsi. Mačiau tik nustebusius ir susižavėjusius veidus…Publika, garsas, asmenybės ir kiti „nematomi“ dalykai[img|12] Kaip jau galima buvo spėti, publika savo įvairumu pranoko visus iki šiol vykusius į metalą orientuotus renginius. Tarp žmonių matėsi visko: nuo nesusigaudančios trylikametės iki pagarbios tetulės, smalsiai ieškančios sau laisvos vietos, nuo besiardančio pagal violončelių garsus skustagalvio iki true brutalysto, riaumojančio raginimus APOCALYPTICAI (DoberMan, taip ir toliau! :)). Tačiau dėl publikos tikrai nebuvo jokių nesklandumų, beje, lygiai taip pat ir su garso kokybe. Pradžioje, pirmus kelis kūrinius, būgnai buvo šiek tiek užgožę violončeles, tačiau vėliau situacija buvo pataisyta ir garso kiekis padidintas. Viskas girdėjosi aiškiai visoje salėje, taigi džiugu, kad nepasitvirtino abejonės dėl „skardinio“ Ledo rūmų garso. Būgnai iš tikrųjų pagyvino APOCALYPTICA skambesį, pridėjo jai agresyvumo ir dinamikos. Tiesa, kažkas buvo nutikę būgininkui pasirodymo metu – po kelių kūrinių, kai perkusija buvo nereikalinga (Nothing Else Matters), Mikko į sceną grįžo sutvarstyta ranka. Tačiau pasirodymas tęsėsi ir neatrodė, kad tai trukdo muzikos kokybei. Įdomu, kas jam nutiko iš tikrųjų, tačiau pagarba, kad pasirodymas nebuvo nutrauktas. Tiesa, iš mano pusės, naujieji kūriniai skambėjo kur kas blankiau, nei kompozicijos iki „Cult“ albumo kartelės. Neįprastas buvo ir koncerto pabaigos laikas – 10 valandą vakaro iš koncerto dar niekada neteko išeiti jam visiškai pasibaigus… Ir apšvietimas šį kartą apšvietė grupę, o ne žiūrovų akis. „Neįprastumų“ vakaras.Beje, visi APOCALYPTICOS nariai scenoje yra labai skirtingi žmonės, todėl galima netgi susidaryti pirminį įspūdį apie juos. Štai, pavyzdžiui, Paavo viso pasirodymo metu šiek tiek maivėsi bendraudamas su publika. Pradžioje tai puikiai veikė kaip publikos užvedimas, tačiau pabaigoje įsišėlus visiems nariams, tai jau erzino. Eicca atrodė truputį saugojantis savo jėgas, tikriausiai turas yra iš tikrųjų varginantis. Perttu atrodė nuoširdžiausiai reiškiantis savo emocijas ir manau, kad būtent jo dėka bendras šou scenoje buvo toks įspūdingas – vien ko verti Perttu baigiamieji smūgiai violončelei smičiumi ar grojimas pakėlus instrumentą virš galvos! Aklasis ketvirtasis violončelininkas (kaip supratau, jo vardas yra Antero Manninen) – tikras profesionalas, pasirodymo metu sugrojo labiausiai už širdies griebiančias solo partijas. Būgininkas Mikko – taip pat vienas pagrindinių APOCALYPTICA šou variklių.ReziumeSuomiai pateikė fantastišką šou, kurį Lietuvos publika šiltai priėmė. Kitą rytą atsibudus sunku patikėti, kad 10-ies metrų atstumu matei su violončelėmis darant tai, ką sunku protu priimti, kad tai įmanoma. TAI turbūt galima išvysti tik per APOCALYPTICA!Koncerto nuotraukas rasite adresu http://public.fotki.com/hellmusic/apocalyptica/

6 thoughts on “APOCALYPTICA – suomių invazija Vilniuje

  1. Kirje

    as ir konce buvau! pritariu tuuli!!!! ANTERO NE AKLAS!!!!! jus matet olimpiados atidaryma??? ten dvi dainas drojo apo!!!! Eicca priejo prie Antero, issisiepe ir iskiso liezuvi!!!! spekit ka Anterius? jam taip pat iskiso bet ne taip kaip Eicca, juk Eicca liezuviuku dievas!!! :D

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *