Posterous theme by Cory Watilo

Nestandarto kaina

Jeigu kasdieniniui naršymui vis dar naudojate Internet Explorer, sukluskite. Tikrai esate girdėję įtikinimų kodėl taip nereikia daryti ir kodėl kiti pasirinkimai yra X kartų geresni, tačiau aš tenoriu pabadyti akis sausais skaičiais, kurie tikrai nesusiję su skonio reikalu ir naudojimo patogumo vertinimu. Dėl Internet Explorer piktybiško tinklapių vaizdavimo standartų nesilaikymo kasmet įvairių sektorių įmonės patiria milijonus piniginių vienetų nuostolio.  Paskaičiuokime. Įsivaizduokime, kad įmonė nori svetainės ir ją užsako. Dizaineris ją nupiešia, o techninis dizaineris šį visur vienodai atrodantį paveiksliuką konvertuoja į HTML ir CSS - kalbas, kurių pagalba aprašomos visų įprastų tinklapių struktūra ir išvaizda. Dėl to, kad dar didelė dalis vartotojų naudojasi standartų nesilaikančia IE naršykle, jis privalo pritaikyti ją "visiems gyvenimo atvejams" - dažniausiai būtent IE. Tarkime, kad šiam žmogui darbo dėl to padaugėja daugmaž 15%. Tarkime, kad tinklapį kurianti įmonė už valandą darbo ima 100 Lt. Jeigu įprastą dizainą "sukarpyti" reikia 8 darbo valandų, tai iš jų daugmaž 1,2 valandos skiriama būtent IE suderinamumui sukurti. Taigi, tūkstančiui sukuriamų svetainių 1,2 x 100 x 1000 = 120 000 Lt papildomų išlaidų tam, kad būtų prisitaikyta prie vienos įmonės produkto - tai drąsiai galima vadinti nuostoliais. Jeigu vienai įmonei keli šimtai litų smarkiai nugaros nekaso, įsivaizduokite, kad ta suma galėjo būti skirta jų pačių darbuotojų gerbūvio gerinimui. Prisiminkite, kad į tokias papildomas išlaidas įlenda ir visų nekomercinių, švietimo, socialinių judėjimų tinklapių iniciatoriai. Čia paskaičiuota tik išvaizdos kaina, o Internet Explorer įvairių standarto problemų turi didelį skaičių, tad išlaidos suderinamumui įgyvendinti atitinkamai didėja beveik sulig kiekvienu tinklapio vartotojui skirtu funkciniu vienetu. Lieka neįvertinta suma, kuri verta techninių dizainerių/programuotojų nervinių ląstelių, mirštančių kaip bitės po įgėlimo kaskart atradus naują IE "it's not a bug, it's a feature!" atvejį. Jeigu tokiomis sąlygomis būtų statomi namai, tai prie kiekvieno namo reikėtų nutiesti po kelis aplinkelius (už kuriuos, žinoma, mokėtų gyventojai), nes tuo pačiu keliu dalis automobilių tiesiog negali važiuoti tiesiai. Prisiminkite, kad viso to nebūtų, jeigu standartų nesilaikančių naršyklių (Internet Explorer) vartotojų skaičius būtų labai mažas.

Posted by

| Viewed
times | Favorited 0 times
Filed under:            

23 Comments

Mar 10, 2008
DariusK said...
Pries pora dienu perejau prie Mozillos Firefox :) Pries tai N metu buvau istikimas vien Internet Explorer. Vis dazniau uzsiraudavau ant netikslumu. Galu gale kai Exploreris negalejo normaliai atidaryti Blogger redagavimo lango, ko pasekoje negalejau normaliai bloginti - man prišuto galutinai spjoviau ir paemiau Mozillą. Kol kas tik "studijuoju", bet pirmas ispudis neblogas - tikrai neblogas. Manau prie Internet Explorer bent jau artimiausiu laiku negrysiu.
Mar 10, 2008
scania said...
Firefox nėra geriau už IE. Bet FF pritaikyta savo įpročiams, ištiuninguota... vat kur jėga :)
Mar 10, 2008
Vidmantas said...
Drąsiai pasakei, scania :-o Skonio reikalas, aišku, bet nesiverčia liežuvis taip sutikti.

Dariau, sveikintinas sprendimas!

Mar 11, 2008
Arvydas said...
Heh, įdomiai čia skaičiuoji :) Tik nesuprantu ko tu rūpiniesi, juk ne iš tavo kišenės pinigai ;)
Mar 11, 2008
Vidmantas said...
Skaičiai labai grubūs, bet esmė tokia. O kodėl tai liečia visus juk paminėjau ;-)

Vėl analogija su namų statymu: jei prie namo reikėtų tiesti dar tris papildomus kelius+tiltą, tai naujų namų būtų kur kas mažiau, nes jų kaina gerokai išaugtų. Atrodo, neliečia mūsų kol neperkame naujo būsto, bet ekonomiškas būstas ir graži aplinka visus džiugina. Argi ne taip pat su tinklapiais?

Mar 11, 2008
Karolis [Pocius.lt] said...
Taip išeina, kad Microsoft kalti dėl to, jog Afrikoje vaikai badauja...
Mar 11, 2008
Vidmantas said...
Visai nesunkiai galima būtų išvesti ir tokią prielaidą :-) Jeigu įmonės tuos extra pinigus išleistų vaikams Afrikoje paremti, tai tikrai ten mirštančių iš bado būtų gerokai mažiau.
Mar 11, 2008
banditaz said...
Pasaulyje badauja apie 0,9 milijardo, turinčių antsvorį ir nutukusių - 1,2 mljrd. Geriau tuos pinigus skirti gerokai didesnei visuomenės problemai - gydymui nuo kokakolų ir greito maisto priklausomybės :P

O šiaip keistas požiūris - kas ne mano kieme, tas niekuomet su manim nebus susiję :)

Mar 11, 2008
egidijus said...
Apie požiūrį turiu labai gerą patarlę, išgirstą visai neseniai: "tu už švarą nekovok, imki šluotą ir pašluok". Taigi, pradėkim kiekvienas nuo savęs. Jei ie bus ignoruojamas, puslapiai jam nebus pritaikomi - juo mažiau naudosis, logika paprasta.

naudoju firefox ir safari. kai pripranti, tampa standartu - greitis, tikslumas. kai tenka pasinaudoti ie, iš karto pajuntu ryškų skirtumą. Tarp kitko, vis dar tenka man uzeiti i puslapius, kurie man parašo, kad jie pritaikyti tik ie -) akmens amžius.

apie Afriką. Ar Lietuvoje mes badaujame, nes mūsų niekas nešelpia? Ten kitos problemos, pinigais ir šelpimai neišspręsi taip lengvai.

Mar 11, 2008
Blogorama #360 : nežinau.lt said...
[...] Explorer… kainuoja siaubingai brangiai, kenkia šalies ūkiui ir jos žmonių įvaizdžiui. Get [...]
Mar 11, 2008
jurkis said...
Pritariu scaniai- asmeniškai esu keletą kartų susidūręs, kur padėtį gelbėjo IE (arba Opera), nes FF vis kažko nesugebėdavo... Na taip, žinau - kalti dizaineriai, programuotojai, dar kas nors, bet buvo kaip buvo.
Tarp kitko- visokie online skaneriai veikia tik su IE, nes reikia ActiveX, tačiau Microsoft iš savo tinklapio leidžia atsisiųsti atnaujinimus ir FF turėtojams... Taigi, dar ilgai ir nuobodžiai pas mane IE sėdės.
Mar 11, 2008
Eugenijus said...
Kita medalio pusė - jeigu nebūtų kitų naršyklių, nereiktų derinti skirtingus standartus.
Arba reikia džiaugtis, kad rinkoje yra tik kelios stiprios naršyklės, o ne kokių 15 - būtų viskas sudėtingiau.
Ir tokie pasvarstymai labai jau nekonkretūs.

Eugenijus
youlikeit.lt

Mar 12, 2008
yessuz said...
beje, kaip tik labai daznai buna, jog puslapis puikiai rodomas su IE, taciau ff ar opera tai nusipaiso...
Mar 12, 2008
yessuz said...
tiesa, afrikoje visi badauja nes yra tinginiai, o ne todel kad ten blogai.
Mar 12, 2008
banditaz said...
yessuz, tikrai ne d4l to Afrikoje badaujama :)

Beje, teigdamas, kad "puslapis puikiai rodomas su IE, taciau ff ar opera tai nusipaiso" būk atsargesnis. IE nepaklūsta standartams, tai galbūt nusipaiso IE, o FF ir Opera nepajėga jio teisingai atvaizduoti, nes "teisybės ten ir nėra" :)

Opera greitesnė už FF. Ypač jaučiasi dirbant su daug atvertų "tab'ų".

Mar 12, 2008
Ernestas said...
Galima paskaiciuoti ir kitaip. Kol nebuvo FF ar Operos su Safariu, uztekdavo rasyti html'a tik pritaikant Internet Exploreriui (nes juo naudodavosi 95%). Taigi FF ir Opera pabrangina developinima.

Apie Standartus. Standartas nera sventa karve, tai tik dalies (gal ir nemazos) rinkos dalyviu savanoriskas susitarimas.
Be to dar buna "standartas de facto" - kai nelabai susitare, bet del esamo paplitimo tai yra standartas. Panasiai gaunasi su IE.

Apie anti microsoftininkus. Jauciu kad pasipriesinimas IE yra didziaja dalimi del to, kad jis priklauso microsoftui. Juk Safari veikianti ant OS-X irgi kainuoja irgi bugavota bet nieko tai nejaudina. Apple juk "just works", Linux "just free", o matote Windows "just costs" :)
Niekas nesipriesina "Flasho" isigalejimui VISUOSE browseriuose. Jis irgi su kaprizais. Irankiai ji kurti kainuoja daug.

As tai matau siuo metu sveika konkurencija tiek tarp browseriu tiek tarp "standartu".

Mar 12, 2008
Vidmantas said...
Anti-IE != anti-MS. Safari veikia visai padoriai ir palaiko didžiąją dalį standarto, kitaip negu IE.

Faktas tas, kad niekas nenorėtų važinėti vienodu automobiliu, nes visų poreikiai skiriasi. Teiginys, kad "jeigu nebūtų kitų naršyklių, problemos nebūtų" skamba taip pat, kaip pasiūlymas valgyti tokią pačią obuolių tyrelę 3 kart per dieną 365 dienas per metus.

Dažnai tokios "menkos" problemos su web developinimu nesusidūrusiems žmonėms gali pasirodyti niekinės, tačiau lengva susikurti reikiamą įspūdį pasitelkus analogišką pavyzdį su kasdieniniais reiškiniais, tačiau, žiūriu, ne visi iki galo skaitote :-)

Netikiu, kad džiaugtumėmės, jeigu vienais keliais galima būtų važiuoti vienokiomis padangomis, o kitais - tik kitokiomis ir norint turėti visur važiuojantį transportą, reikėtų gaminti n-račius prietaisus.

Mar 12, 2008
Donatas said...
Naudojuosi IE. Tiesiog imones standartas, FF ir kitkas yra uzdrausta. Nematau jokios bėdos- vaizduoja taip, kaip aš įsivaziduoju, kad turi atvaizduoti, update iš SUS serverio yra, viskas čiki. Pabandžiau FF- šriftai kitokie, rėžia akį iš karto puslapiai, nieko stebuklingo ar geriau nei MS naršyklėje paprastas vartotojas ten neras. Ir neieškos- FF manau niekuomet netaps masiniu produktu, nebent EU įstatymiškai išmes IE iš windows.

Nebūtų visokių FF- nebūtų tų problemų, pritariu Ernestui pilnai.
Mar 13, 2008
Rapolas said...
Paprastiems useriams turbūt nėra didelio skirtumo, nes developeriai stengiasi padaryti taip, kad visur gerai rodytų. Tačiau straipsnis būtent tai ir sako, kad IE standartų nepalaikymas kainuoja, jei neskaičiuoti pinigų, tai developerio nervų tikrai. Patirtis sako. Plius dar to pačio IE skirtingų versijų skirtingos html bei css interpretacijos... Kas realiai gaunasi, jog turi kurti tris svetainės versijas: ie6 ir žemiau, ie7, visi kiti browseriai, kurie daugiau mažiau padoriai palaiko standartus.
Mar 14, 2008
Prodiger said...
Tie kas sako: "Nebūtų FF ir Operos, būtų viskas gerai". Gal atvirkščiai? Pažiūrėkit CSS, HTML naršyklių testus, ant IE Ajax veikia tragiškai, tad norint ką nors sukurti gražaus ant visų naršyklių reikia smarkiai paplušėti. Dar beto kaip sakė Rapolas, skirtingų IE versijos, skirtingai palaiko, kas dar sukelia didelę problemą.
Mar 14, 2008
Prodiger said...
*Dar beto kaip sakė Rapolas, skirtingos IE versijos, skirtingai palaiko CSS ir JS, kas dar sukelia didelę problemą.
Truputį užsigalvojau :D
Sep 12, 2008
mant0x said...
visiskai sutinku su Vidmantu, Rapolu ir Prodiger. IE developer'iams kainuoja daug nervu, daug laiko. Puslapiai letai vartomi, blogai atvaizduojami naudojant IE narsykle. IE yra bajeris, kuri suprato nevisi ;)
Aug 22, 2010
ShirleyMcdowell35 said...
I opine that to get the business loans from banks you should have a firm motivation. However, once I've got a commercial loan, because I was willing to buy a house.

Leave a comment...